Fluorescerende kleuren en woorden in de lettertype Times New Roman 72 en nóg met capslock geschreven worden, die van je beeldscherm afspatten. Vele uitroeptekens en een nog hoger aantal reacties die op deze artikels gegeven worden bereiken je oogbereik. Knikkende knieën, zwetende voorhoofden, waanbeelden en een groot ‘ik-wil-dit-hebben’ gehalte volgen. De internetspeurders zullen deze gevolgen met mij beamen. Voor diegene die nog niet doorhebben waar ik het over heb; dit artikel gaat over de vele winacties die op het internet te vinden zijn.
Groter, breder en kleurrijker worden deze winacties weergegeven op het internet. ‘1000 euro shoppinggeld te besteden bij de H&M’, ‘Een jumpsuit t.w.v. 69,95’ en ‘De nieuwe cd van Adele’ zijn maar enkele voorbeelden van titels die je beeldscherm bedekken. Het enigste wat je hiervoor moet doen, is deze eeuwigdurende enquête invullen of deze hinderlijke mail elke dag ontvangen. Deze voorwaarden staan er helaas vaak in het lettertype ‘onzichtbaar’ onder (en dat ligt echt niet aan de brildragers onder ons). Gelukkig zijn er ook nog betrouwbare sites, die als enige voorwaarde een code invullen bevat, die haast onzichtbaar in een grijs vakje stuitert. Toch wint het ‘hebben-hebben-hebben’ gevoel het vaker van de vele tijd die we aan het invullen van onze adresgegevens besteden. Want zeg nou zelf, wat is er nu leuker dan een onverwachts pakketje met een inhoud waar je alleen maar van kon dromen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten